lauantai 21. helmikuuta 2009

Sairastelua

Riksi on jo täysin kunnossa. Oma pöljä itsensä, hurinamoottori on käynnissä koko ajan ja se haluaa paljon huomiota. Olen myös nakellut sille koko illan hiiriä. Onneksi tauti näyttää olevan sitä luokkaa että alkaa ja loppuu yhtä pian.

Lotte on tänään jo nostanut hieman painoa, mutta ruoka ei kauhean hyvin maistu. Maitobaarissa se tuntuu roikkuvan kuitenkin tämän tästä. Ei ole oksentanut tänään ollenkaan enää! Eli ehkä sen kohdalla alkaa jo helpottaa.

Eilen illalla Kookos alkoi myös oksennella. Tänään sillä ei ole enää tullut oksennuksia, mutta on ollut ripulilla. Frank on myös pari kertaa ripuloinut. Nämä ripuloivat eivät nyt myöskään syö kunnolla.

Ovat saaneet kaikanlaista mahdollista, mitä nyt kotihoidossa voi antaa. Pakkoruokintaa ja Nutrisal-vettä olen nestetasapainon säilyttämiseksi tuputtanut niille tämän tästä. Ja lisänä Sailan ohjeen mukaan oireettomille ja oireileville omat homput. Uusimpana kokeiluna raejuustoa, joka kuulema kiinteyttää ulosteita. Huomenna eläinlääkäri tulee katsomaan jos tuntuu ettei tämä oma hoito ala toimia.

Jeera, Riku ja Selma näyttävät tällä hetkellä olevan oireettomia, mutta voi olla että nekin käy tämän saman läpi jossakin vaiheessa.

Olen kuullut että ärhäkkää mahatautia (ripuli/oksennus) on ollut liikkeellä todella paljon. Myös sellaisissa perheissä missä ei harrasteta näyttelyitä. Silti syytän itseäni.. mitäs läksin!

Olin ilmoittanut Riksin myös parin viikon päähän Pohkisin näyttelyyn, mutta olen perunut osallistumisen. Ehtiipä niihin taas myöhemminkin.

Ei kommentteja: