sunnuntai 22. helmikuuta 2009

Kuulumisia

Tänään Lotte on jo alkanut syömään ja paino on hyvässä nousussa, jes! Kookoksella oli myös paino noussut, mutta pari pientä oksennusta tuli aiemmin tänään. Olen jatkanut ruiskuruokintaa ja Nutrisal-veden juottamista. Frank alkoi myös tänään oksennella, sillähän tuo sairastelu alkoikin myöhemmin, joten pari seuraavaa päivää on sen kohdalla varmaan ne pahimmat.

Eläinlääkärin kanssa ollaan oltu yhteyksissä pitkin viikonloppua ja koska pennut ovat olleet todella virkeitä koko ajan, ei tarvinut nesteytykseen turvautua. Ehkä homput ovat auttaneet sen verran ettei tuo tauti ole päässyt puremaan niin pahasti. Omaa aktiviisuutta tuossa ruokinnassa ja nesteen tuputtamisessa unohtamatta.. Selma, Jeera ja Riku ovat ainakin toistaiseksi välttyneet *koputtaa puuta*.

Tässä sairaiden hoitamisessa on ollut mukaviakin puolia. On ollut kiva seurata pentujen touhuja näin tiiviisti. Normaalisti ei ihan näin paljoa tule vietettyä aikaa pentujen kanssa. Toisalta Lotte ainakin vihaa mua yli kaiken kun se ei tuosta pakkosyötöstä ole tykännyt yhtään. Se on hirveän topakka ja sanoo kyllä mielipiteensä.

Huvittavin juttu tapahtui tänään kun istuin hiljaa lattialla ja katselin kun pennut nukkuivat. Jeeran herättyä aloin juttelemaan sille oikein kimeällä lässytysäänellä, sellaisella millä kissanpennuille kuuluu puhua :P Riku säikähti mun ääntä niin paljon että kesken sikiunen pomppasi pesästä hirveällä ponkaisulla. Lattialle päädyttyään se pälyili epäluuloisesti ympärilleen ja säntäsi turvaan vessalaatikon taakse. Pian se taisi tajuta että se olin vain minä..

Ei kommentteja: